Przejdź do głównej zawartości

Tarta jaglana bez pieczenia

Zróbcie, a obiecuję, że nie przejdziecie obok obojętnie 😋 Tarta jest bez pieczenia, co wpisuje ją do działu łatwe, pokusiłabym się nawet o stwierdzenie bardzo łatwe w przygotowaniu.
Raz, dwa, trzy, tarte robisz Ty 😋💚

 
NieSól💚Tarta jaglana



składniki

120 g mąki orzechowej
100 g płatków owsianych
110 g kaszy jaglanej
30 daktyli
10 łyżek wody (po namoczeniu daktyli)
1 łyżka miodu
350 ml mleka (u mnie bez laktozy, ale nada się każde)
3 łyżki dżemu porzeczkowego (najlepiej własnej roboty)


: Daktyle namocz w ciepłej wodzie (15 minut). Odsącz. Nie wylewaj wody po daktylach, przyda się za chwilę. Zmiksuj dokładnie razem - mąkę orzechową, płatki owsiane, namoczone daktyle i 10 łyżek wody (po namoczeniu daktyli). Formę na tartę wyłóż papierem do pieczenia. Następnie formę wyłóż powstałym ciastem. A właściwie wyklep 😉 spód i boki. Włóż do lodówki. 
Kaszę jaglaną dokładnie wypłucz. Przełóż do garnka i ugotuj w mleku (na małym ogniu, do całkowitego wchłonięcia płynu) dodając łyżkę miodu. Ugotowaną kaszę zmiksuj na budyń. 
Wyjmij z lodówki spód tarty, wyłóż dżemem i dokładnie rozprowadź go po całości. Następnie wyłóż na górę zmiksowaną kaszę jaglaną. Jeżeli chcesz udekoruj ciasto pokrojonymi bananami lub innymi owocami. Włóż do lodówki. Tarta będzie gotowa do jedzenia za mniej więcej godzinę.

Smacznego💚 



inspiracją był dla mnie przepis Doroty Traczyk z dieta-sportowca.pl

Komentarze

Popularne

Bułki owsiane z twarogiem

Bułeczki owsiane z twarogiem, na słono. Ulepiłam takie nie za duże  😋   Jeżeli wolicie klasycznie, możecie zrobić normalnej wielkości. Każde sprawdzą się na śniadanie, czy kolację. NieSól💚 Bułki owsiane z twarogiem składniki 1 kostka twarogu (250 g) 1/2 szklanki otrębów 1/2 szklanki płatków owsianych 1 jajko 4-5 łyżki siemienia lnianego 3-4 łyżki pestek słonecznika 1 łyżka czarnuszki 2 łyżki sezamu 1 łyżeczka proszku do pieczenia sól, pieprz, curry NieSól💚 Bułki owsiane z twarogiem : Twaróg z jajkiem blendujemy na gładką masę. Dodajemy resztę składników i wszystko dokładnie mieszamy łyżką. Rękoma (najlepiej mokrymi) tworzymy kule o dowolnej wielkości i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Bułeczki pieczemy w 190 stopniach przez 25 minut. Do ładnego zarumienienia się.  Smacznego ❤

Babeczki wysokobiałkowe

Babeczki wysokobiałkowe. Super sprawa po treningu 🏃. Łatwo zapakować je w pudełko. Fajnie smakują! To kto piecze, żeby mieć co jutro zabrać na trening?  Przepis znalazłam u _katnova_, odrobinę zmodyfikowałam, wypróbowałam, posmakowały (i to jeszcze jak!), no to się dzielę 💚 NieSól💚 Babeczki wysokobiałkowe składniki 120g ricotty 100 ml białka jaj 1 jajko 60+/- g budyniu bez cukru* 30 g odżywki białkowej (u mnie ryżowa) 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 1 średni banan lub 50 g owoców (ja wybrałam porzeczki)** słodzidło - opcja, jeżeli wolicie słodsze dodajecie 2-3 łyżki miodu  *👆 wielkość opakowania budyniu może być dowolna od 40 g w górę **👆przy wersji z bananem bardzo fajnie sprawdzają się budynie smakowe (np. o smaku krówki) : Wszystkie składniki zblenduj. Przelej do foremek na muffinki. Piecz 20 minut w 180 stopniach. Smacznego ❤

Mazurek a'la snickers

NieSól'owy Mazurek Wielkanocny wskakuje na bloga. W sumie może bardziej zamiennik mazurka, bo taki trochę legal 👊  W smaku przypomina baton snickers, jest 5cio składnikowy i co ważne bez pieczenia 😋   💚  Bardzo Was zachęcam do zrobienia takiego ciacha na Święta, będziecie mieli co podjadać. NieSól💚Mazurek snikersowy Fit składniki 2 szklanki płatków owsianych 4 łyżki płynnego oleju kokosowego 2 łyżki płynnego miodu 130g serka mascarpone 100g masła orzechowego słodziło  (opcja -ja nie dałam) 3 kostki gorzkiej czekolady (opcja) migdały do przystrojenia  :migdały zalej gorącą wodą, zostaw na kilkanaście minut, odsącz i zdejmij skórki. spód 2 szklanki płatków owsianych 4 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego 2 łyżki płynnego miodu (jeżeli wolicie mocno słodkie dodajcie więcej słodzidła) : olej i miód rozpuść, fajnie jak są leciutko ciepłe wtedy fajnie łączą się z płatkami. Płatki, olej i miód zblenduj na drobno (ja użyłam malaksera