Przejdź do głównej zawartości

Ciacha fasolowe wersja DeLuxe

Wersji ciasteczek fasolowych zrobiłam niezliczoną ilość. Należą do moich ulubionych ale żeby nie było monotonnie przy każdej okazji zmieniam, urozmaicam i testuje. Pierwsze które pojawiły się na blogu należą do wersji "bardziej kruche". Dzisiaj z okazji Dnia Dziecka chciałabym podzielić się z Wami przepisem w wersji "puszyste". 
Poniższa wersja jednogłośnie okrzyknięta została w moim domu najbardziej puszystą opcją ciasteczek z wykorzystaniem fasoli. Tym razem nie pożałowałam czekolady, bo Dzień Dziecka jest dobrą okazją, aby sobie troszkę dogodzić 💚😋



NieSól💚Fasolowe DeLuxe


składniki

1 puszka czerwonej fasoli
1 duży dojrzały banan
4 łyżeczki kakao
2 łyżki oleju kokosowego
1 łyżka cukru kokosowego
2 łyżki miodu (jeżeli wolicie bardziej słodkie - więcej)
max 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia

polewa: kakao, olej kokosowy, miód

: Fasolę dokładnie płuczemy. Do momentu, aż przestanie się pienić. Ciasteczka nie będą miały wtedy fasolowego posmaku. Olej kokosowy i miód rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Do miski wsypujemy wypłukaną fasolę, banan, dodajemy płynne olej koko i miód, dodajemy kakao, cukier kokosowy, proszek do pieczenia. Składniki blendujemy do uzyskania jednolitej konsystencji. 
Ciasteczka wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia
(u mnie jedna łyżka masy to jedno ciasteczko). Formujemy ciasteczka. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni przez ok 20 minut. 

Ciasteczka po upieczeniu zostawiamy w uchylonym piekarniku do wystygnięcia. My w tym czasie bierzemy się za polewę czekoladową. 

Polewa: w kąpieli wodnej rozpuszczamy olej kokosowy, miód i dodajemy kakao. Mieszamy, aż składniki dokładnie się połączą. Warto próbować, aby dopasować czekoladę do własnych preferencji, dodać więcej miodu lub więcej kakao.

Po przestygnięciu ciasteczka wyjmujemy i polewamy przygotowaną czekoladą. Ja to zrobiłam z rozmachem ;)






NieSól💚Fasolowe DeLuxe



Smacznego 💚❤







Komentarze

Popularne

Bułki owsiane z twarogiem

Bułeczki owsiane z twarogiem, na słono. Ulepiłam takie nie za duże  😋   Jeżeli wolicie klasycznie, możecie zrobić normalnej wielkości. Każde sprawdzą się na śniadanie, czy kolację. NieSól💚 Bułki owsiane z twarogiem składniki 1 kostka twarogu (250 g) 1/2 szklanki otrębów 1/2 szklanki płatków owsianych 1 jajko 4-5 łyżki siemienia lnianego 3-4 łyżki pestek słonecznika 1 łyżka czarnuszki 2 łyżki sezamu 1 łyżeczka proszku do pieczenia sól, pieprz, curry NieSól💚 Bułki owsiane z twarogiem : Twaróg z jajkiem blendujemy na gładką masę. Dodajemy resztę składników i wszystko dokładnie mieszamy łyżką. Rękoma (najlepiej mokrymi) tworzymy kule o dowolnej wielkości i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Bułeczki pieczemy w 190 stopniach przez 25 minut. Do ładnego zarumienienia się.  Smacznego ❤

Babeczki wysokobiałkowe

Babeczki wysokobiałkowe. Super sprawa po treningu 🏃. Łatwo zapakować je w pudełko. Fajnie smakują! To kto piecze, żeby mieć co jutro zabrać na trening?  Przepis znalazłam u _katnova_, odrobinę zmodyfikowałam, wypróbowałam, posmakowały (i to jeszcze jak!), no to się dzielę 💚 NieSól💚 Babeczki wysokobiałkowe składniki 120g ricotty 100 ml białka jaj 1 jajko 60+/- g budyniu bez cukru* 30 g odżywki białkowej (u mnie ryżowa) 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 1 średni banan lub 50 g owoców (ja wybrałam porzeczki)** słodzidło - opcja, jeżeli wolicie słodsze dodajecie 2-3 łyżki miodu  *👆 wielkość opakowania budyniu może być dowolna od 40 g w górę **👆przy wersji z bananem bardzo fajnie sprawdzają się budynie smakowe (np. o smaku krówki) : Wszystkie składniki zblenduj. Przelej do foremek na muffinki. Piecz 20 minut w 180 stopniach. Smacznego ❤

Mazurek a'la snickers

NieSól'owy Mazurek Wielkanocny wskakuje na bloga. W sumie może bardziej zamiennik mazurka, bo taki trochę legal 👊  W smaku przypomina baton snickers, jest 5cio składnikowy i co ważne bez pieczenia 😋   💚  Bardzo Was zachęcam do zrobienia takiego ciacha na Święta, będziecie mieli co podjadać. NieSól💚Mazurek snikersowy Fit składniki 2 szklanki płatków owsianych 4 łyżki płynnego oleju kokosowego 2 łyżki płynnego miodu 130g serka mascarpone 100g masła orzechowego słodziło  (opcja -ja nie dałam) 3 kostki gorzkiej czekolady (opcja) migdały do przystrojenia  :migdały zalej gorącą wodą, zostaw na kilkanaście minut, odsącz i zdejmij skórki. spód 2 szklanki płatków owsianych 4 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego 2 łyżki płynnego miodu (jeżeli wolicie mocno słodkie dodajcie więcej słodzidła) : olej i miód rozpuść, fajnie jak są leciutko ciepłe wtedy fajnie łączą się z płatkami. Płatki, olej i miód zblenduj na drobno (ja użyłam malaksera