Przejdź do głównej zawartości

Mus kokosowy

Sprawa jest banalnie prosta. Jestem przekonana, że deser skradnie Wasze serca 💕 Mus o zachwycającym smaku i konsystencji puszystej chmurki 💚 Można dodać sezonowe owoce, ja skorzystałam z truskawek. 
Inspiracja na deser pochodzi z książki dr Amy Myers o chorobach autoimmunologicznych. Tam znajdziecie wersję bez słodzideł i owoców. 




NieSól💚Pudding kokosowy


składniki

puszka mleka kokosowego (w składzie powinno być co najmniej 80% ekstraktu mleka kokosowego, inaczej mleczko najprawdopodobniej się nie zsiądzie)
2 łyżeczki cukru kokosowego (inne słodzidło też się sprawdzi, dodajcie wg upodobań)
1 łyżeczka cynamonu
szczypta soli 
owoce do dekoracji (opcja)

: Z podanych ilości wychodzą dwie porcje deseru. 
Mleko kokosowe należy schładzać przez noc w lodówce. Po schłodzeniu większa część mleka będzie miała gęstą konsystencje. Oddzielamy gęstą warstwę i przekładamy do większej miski. Cześć płynną zostawiamy w puszce. 
😋 Mikserem ubijamy gęstą część mleka kokosowego dodając cukier i cynamon. Całość ubijamy, aż do momentu w którym mleko będzie miało konsystencję musu (czyli aż konsystencja będzie nas satysfakcjonowała). Ubija się bardzo ładnie więc nie trwa to specjalnie długo. Ubite mleczko przekładamy do naczyń. Możemy udekorować ulubionymi owocami. Możemy też posypać np. odrobiną cynamonu.


NieSól💚Pudding kokosowy





Smacznego ❤






Komentarze

Popularne

Bułki owsiane z twarogiem

Bułeczki owsiane z twarogiem, na słono. Ulepiłam takie nie za duże  😋   Jeżeli wolicie klasycznie, możecie zrobić normalnej wielkości. Każde sprawdzą się na śniadanie, czy kolację. NieSól💚 Bułki owsiane z twarogiem składniki 1 kostka twarogu (250 g) 1/2 szklanki otrębów 1/2 szklanki płatków owsianych 1 jajko 4-5 łyżki siemienia lnianego 3-4 łyżki pestek słonecznika 1 łyżka czarnuszki 2 łyżki sezamu 1 łyżeczka proszku do pieczenia sól, pieprz, curry NieSól💚 Bułki owsiane z twarogiem : Twaróg z jajkiem blendujemy na gładką masę. Dodajemy resztę składników i wszystko dokładnie mieszamy łyżką. Rękoma (najlepiej mokrymi) tworzymy kule o dowolnej wielkości i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Bułeczki pieczemy w 190 stopniach przez 25 minut. Do ładnego zarumienienia się.  Smacznego ❤

Babeczki wysokobiałkowe

Babeczki wysokobiałkowe. Super sprawa po treningu 🏃. Łatwo zapakować je w pudełko. Fajnie smakują! To kto piecze, żeby mieć co jutro zabrać na trening?  Przepis znalazłam u _katnova_, odrobinę zmodyfikowałam, wypróbowałam, posmakowały (i to jeszcze jak!), no to się dzielę 💚 NieSól💚 Babeczki wysokobiałkowe składniki 120g ricotty 100 ml białka jaj 1 jajko 60+/- g budyniu bez cukru* 30 g odżywki białkowej (u mnie ryżowa) 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 1 średni banan lub 50 g owoców (ja wybrałam porzeczki)** słodzidło - opcja, jeżeli wolicie słodsze dodajecie 2-3 łyżki miodu  *👆 wielkość opakowania budyniu może być dowolna od 40 g w górę **👆przy wersji z bananem bardzo fajnie sprawdzają się budynie smakowe (np. o smaku krówki) : Wszystkie składniki zblenduj. Przelej do foremek na muffinki. Piecz 20 minut w 180 stopniach. Smacznego ❤

Pieczona owsianka z ricottą

Mmhhhh.... już zjedzona 😋, ależ to był smaczny kąsek. Powstała trochę z przypadku, bo zbliżała się data przydatności serka. No i wyszła Owa, bardzo fajna, sycąca wersja zapieczonej owsianki.  Z pewnością będę robić ją częściej 💚 Efekt wOw wciąż mam na języku. Upiekłam ją w foremce na ciasto, ale można upiec jako muffinki. Bez wątpienia sprawdzi się w każdej wersji. NieSól💚 Pieczona owsianka z ricottą składniki 250g serka ricotta (opakowanie) 1 szklanka płatków owsianych 2 łyżki masła orzechowego 2 łyżki słodzidła 2 łyżki kefiru 2 jajka 50g bakalii (u mnie na 50g złożyło się: 1 suszona figa, 2 suszone śliwki, pestki słonecznika, pestki dyni, sezam, siemienie lniane)  - oczywiście możecie dodać dowolne i takie, które najbardziej lubicie lub te, które akurat macie w domu. Wszystko się nada :) : Suszone owoce siekamy. Wszystkie składniki wkładamy do miski i dokładnie łączymy ze sobą. Po wymieszaniu przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia (jeżeli wybierze